Maistinių medžiagų galia – MAGNIS

Magnis – mineralas, kurio organizme yra palyginti daug. Mokslininkai apskaičiavo, kad žmogaus organizme randama vidutiniškai 25 gr magnio, o pusė šio kiekio esti kauluose.

Magnis yra vienas iš mineralų, atliekantis tam tikrą funkciją tokių mūsų organizmo procesų metu, kaip elektrolitų balanso palaikymas, bei ląstelės dalijimasis. Magnis padeda palaikyti normalią baltymų sintezę, raumenų bei nervų sistemos funkcijas. Šis mineralas taip pat palaiko energijos suteikiantį metabolizmą, bei padeda mažinti nuovargį.  Dar daugiau, magnis yra labai svarbus normaliai psichologinei būklei palaikyti.

Be abejo, magnis svarbus normaliai kaulų ir dantų būklei palaikyti. Kai kurie tyrimai tvirtina, kad padidinus su maistu ar maisto papildais gaunamo magnio kiekį, galima padidinti menopauzę patyrusių  ir vyresnių moterų kaulų mineralų tankį.

Europiečiams patariama kasdien suvartoti po 375 mg magnio (rekomenduojama paros norma).

Magnio nemažai randama tiek augalinės, tiek gyvūlinės kilmės maiste. Šio mineralo yra tokiose žaliose lapinėse daržovėse kaip špinatai ir ankštinės daržovės; geras magnio šaltinis yra riešutai, sėklos ir grūdai. Bendrai kalbant, maistas turtingas maistinių skaidulų, aprūpina organizmą magniu. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad bet koks maisto perdirbimas, net ir grūdų valymas, kurio metu pašalinami maistinių medžiagų turintys gemalai ir sėlenos, gerokai sumažina magnio kiekį.

Simptominis magnio trūkumas sveikiems žmonėms, kurie prastai maitinasi, pasireiškia retai, nes inkstai riboja šio mineralo išskyrimą su šlapimu. Tačiau nuolat gaunant per mažai magnio ar daug jo netenkant dėl sveikatos sutrikimų, lėtinio alkoholizmo ir/ar kai kurių medikamentų vartojimo, gali pasireikšti jo trūkumas. Magnio gali trūkti žmonėms, sergantiems virškinamojo trakto susirgimais, II tipo cukriniu diabetu ar esant priklausomybei nuo alkoholio.

Vyresni žmonės magnio su maistu gauna mažiau nei jaunesni. Be to, su amžiumi magnio absorbacija iš virškinamojo trakto sumažėja, o pašalinimas iš inkstų padidėja. Vyresnio amžiaus žmonės taip pat dažniau serga chroniškomis ligomis ar vartoja vaistus, modifikuojančius magnį, o tai gali padidinti šio mineralo išeikvojimą.

Magnis – antras mineralas po cinko, kurio vaikams trūksta labiausiai. Kaip ir kalcio, jo reikia dideliais kiekiais, kad susiformuotų stiprūs kaulai ir dantys. Magnis, kaip ir kalcis, yra natūralus raumenis atpalaiduojantis mineralas, jis padeda ramiau miegoti ir slopina hyperaktyvius vaikus. Taip pat tai svarbus energijos šaltinis. Vaikai, kuriems trūksta magnio, gali patirti sunkumų užmiegant arba juos vargina neramus miegas. Jie gali būti nervingi, hiperaktyvūs, gali užkietėti viduriai, skaudėti galvą. Raumenų mėšlungis ir mėnesinių skausmai yra akivaizdūs magnio trūkumo ženklai.

„Neolife“ siūlo aukštos kokybės maisto papildus, turinčius magnio ir užpildančius galimas jūsų mitybos spragas. Šiuose maisto papilduose, turinčiuose magnio, visada yra ir kalcio bei vitamino D, kad jūsų kūnas gautų visas vertingas maistines medžiagas, reikalingas normaliai kaulų būklei palaikyti. „Neolife“ siūlo tokius maistinių medžiagų derinius, kuriuos pati gamta numatė žmogaus mitybai.

 

Parašykite komentarą